vineri, 8 ianuarie 2010

Azi te invit la vals....






Bucuraţi-vă ca nişte copii, ca păsările cerului.” – Fiodor M. Dostoievski

Urmăream un copil. Alerga după fluturi. Râdea. Râs de copil ce îmbrăţişează natura, cerul, fericirea. Când are fericirea în ochi, în surâsul lui, ea nu-l va uita.

Ce este acel ceva ce ne împiedică sa fim copii? Ce ne împiedică să alergăm după fluturi?

Oameni mari cufundaţi în rutină. “Vezi tu, am avut atât de mult stres în ultima vreme, am o grămadă de probleme.”; “Trebuie să rezolv cutare şi cutare, ştii, sunt un om ocupat.”; “N-am eu timp de zâmbete şi culori, se întâmplă prea multe. Viaţa este grea.”

Ce ne opreşte? Cine stă între noi şi fericire? Doar noi înşine. Bucuria celui rău e să ne vadă cufundaţi în rutină, indiferenţi. Bucuria lui este să uităm. Să uităm să ne bucurăm de lucrurile simple ale vieţii, să uităm a alerga după fluturi, să uităm a dansa, să uităm a iubi viaţa.
Spunea cineva odată “Omului îi este în mod ciudat ruşine să fie bun.” Aş putea să adaug: Omului îi este în mod ciudat ruşine să fie fericit. Ne este ruşine, ne este teamă. Avem lucruri serioase de făcut, nu ne putem permite să ne ştirbim imaginea, să ne bucurăm de lucruri copilăreşti; viaţa nu este roz.

Şi pierdem. Pierdem viaţă, pierdem iubire, pierdem fericire. Câştigăm moarte. Ne pierdem pe noi înşine printre nimicuri. Sacrificăm viaţa, sacrificăm frumosul, îl sacrificăm pe Dumnezeu pentru nimic. Viaţa e din Dumnezeu! Ai văzut tu urâţenie în fiinţa de lumină a Creatorului?
Eu spun: iubeşte viaţa! Iubeşte-o până la absurd şi trăieşte! Primeşte totul ca din mâna Lui şi bucură-te, nădăjduieşte, crede. Pentru ce scop mai nobil am fi putut fi creaţi, dacă nu pentru acela de a ne bucura de viaţa, de a celebra iubirea, de a-l iubi pe Dumnezeu?

Aminteşte-ţi. A trăi înseamnă mult mai mult decât simplul fapt de a respira.

Iubeşte-te pe tine, iubeşte-i pe ei, iubeşte visele năruite, iubeşte-le pe cele împlinite. Iubeşte muzica, iubeşte dansul, florile, cerul, ploaia. Şi crede. Crede că totul conspiră pentru fericirea din tine.

Iubeşte viaţa. Iubeşte tot ce este din Dumnezeu – respiră aer curat.




Te invit la dans...mi-era dor...pur si simplu vreau sa dansez vals...

1 comentarii:

Marian Corina spunea...

:) ai pentru ce iubi Viata! Fericita sa fii pentru toate aceste cuvinte ce ni le spui!
am reusit sa zambesc... iti multumesc!